Keindahan Alam Ciptaan Tuhan

SubhanAllah

product

Alhamdulillah

product

Allahuakbar

product

Untukmu Temanku...

NASIHAT INI DITUJUKAN UNTUK SEMUA YANG MEMBACA RUANGAN INI....BACALAH DENGAN HATI YANG TERBUKA...SEMOGA BEROLEH HIDAYAHNYA.:)
Setiap kali 'quiz' diadakan, perasaan inilah yang kerap kali timbul di dalam hati..sedih..geram..nak marah pun ada..semuanya bercampur menjadi satu..kalau ikutkan hati, ingin sekali aku menjerit..wahai tuhanku..ampunkan aku dan ampunkan mereka..
buat teman- temanku yang amat ku kasihi..
aku bukanlah yang terbaik untuk menasihati kalian..apatah lagi untuk meminta kalian mendengar nasihatku..namun inilah tugas yang mesti aku laksanakan..walau apa cara sekalipun...
sudah terlalu lama aku memendam perasaan dengan sebahagian dari kalian..
mengapa kalian mengizinkan diri kalian untuk MENIRU dan DITIRU??????
sahabatku yang dikasihi...
maafkan diriku kerana tidak mampu untuk menegur kalian secara terus...
aku bimbang tidak dapat mengawal emosi..
namun kali ini aku perasaan 'marah' itu xdapat lagi dibendung...
ketahuilah duhai sahabatku..apa yang kalian semua lakukan adalah SALAH...
mohon ampunlah dari Allah..
pernahkah kalian terfikir bahawa ALLAH SEDANG MELIHAT???
pernahkah terfikir bahawa hasil dari 'quiz' itulah yang akan menjadi darah daging kalian?
mahukah kalian berjaya dan bekerja hasil daripada duit yang tidak halal???
nauzubillah...
ini hanya sekecil- kecil perkara...
walaupun ianya nampak terlalu kecil, tapi inilah yang akan dipersoalkan di akhirat kelak...
dan AKU salah seorang yang bakal dikenakan hukuman sekiranya tidak menegur kalian..
teman- temanku...
biar kita miskin di dunia...
biar kita repeat semua paper...
asalkan hukum Allah kita pelihara..
asalkan Allah sentiasa REDHA dengan kita...
mengapa tidak kita usahakan sendiri...
usahalah selagi mampu...
berjaya atau tidak bukanlah dari kita..
tugas kita..berusaha sebaik mungkin dan berdoa...
Allah Maha Adil..
kejayaan akan datang pada kita...
jangan berhenti berdoa dan berharap...
TEMANKU...
mahukah kalian duduk di dalam syurga?
mahukah kalian berjumpa denganNYA?
tanyalah iman kita..
muhasabahlah..
kenapa kita gagal..
kenapa kita tidak berjaya...
mungkin sebab 'kecik' ini puncanya...
AMPUNKAN KAMI YA ALLAH....
kembalilah pada Allah...
mintalah pertolongannya...
mudah- mudahan kita semua diberi petunjuk
Ya Allah..
Ketahuilah bahawa aku telah menyampaikan semua ini kepada mereka...
Ampunkan aku Ya Rahman kerana gagal melaksanakan tugas ini...
limpahkan hidayahMu kepada kami..
Jauhi kami dari azab api nerakamu...
Berikanlah kami kejayaan dan kegembiraan di dunia dan akhirat..
Ya Allah..
Andai perkara ini membuatkan mereka benci dan marah kepadaku..
kuatkanlah aku untuk berdepan dengan mereka..
jadikanlah aku seorang yang sabar seperti sabarnya KEKASIHMU muhammad ketika dihalau dari Mekah..
ameen...
PENULIS,
IMTINAN BAHARUDIN
p/s:mohon maaf andai ada perkataan yang digunakan terlalu kasar dan menyakitkan hati...maafkan saya:)
BERSAMA- SAMA KESUSAHAN ADA KESENANGAN

No Response to "Untukmu Temanku..."