Keindahan Alam Ciptaan Tuhan

SubhanAllah

product

Alhamdulillah

product

Allahuakbar

product

Iman! You are HIRE





Iman: Assalamualaikum


Diri: Waalaikummussalam..Oh,Encik Iman! Saya rsa dah 2 3 minggu kamu tak datang ke pejabat. kamu cuti ye!


Iman: Ape pula saya cuti bos. Saya kan diberikan cuti.


Diri: Oh ye. lupe..Itu la, saya ingatkan segala urusan akan lebih terurus dan keuntungan syarikat akan bertambah lepas ambil En. Nafsu kerja, tapi jadi kelam kabut plak. lepas dengar ustaz kat TV brrceramah hari tu, saya teringatkan kamu.


Iman: Jadi, saya boleh kembali bekerja la bos? Saya boleh ambil balik jawatan

saya dari En. Nafsu?


Diri: Eh, xboleh. saya sayang nak pecat En. Nafsu. Walaupun saya terpaksa membayar gaji yang tinggi, tapi dia berjaya menghiburkan saya.


Iman: Kalau macam tu, lebih baik saya berundur.


Diri: Eh, jangan! tolonglah saya. saya x boleh kehilangan kamu berdua.


Iman: Tapi bos, kami tak mungkin bersama dalam satu syarikat. Perbezaan antara kami sangat besar. En. Nafsu tu saya lihat anti sangat dengan saya.


Diri: Saya serba salah la pula


Iman: Bos boleh pilih satu je. Bos perlu mujahadah untuk pecat Encik Nafsu, bos

Diri: Saya tahu. Jauh dalam hati saya, saya memang perlukan kamu, Encik Iman.Iri hati saya tengok syarikat ustaz kat sebelah. Mereka boleh maju sebab ada orang macam kamu. Baiklah, saya kena pecat juga En. Nafsu, tak kiralah apa yang berlaku. En. Iman, saya mahu kamu tubuhkan balik jabatan solat, puasa,zikir,, Al- Quran dan apa- apa yang patut.


Iman: Alhamdulillah, nampaknya bos sudah buat keputusan yang bijak. Kalau bos teruskan prestasi yang cemerlang ni, saya yakin bos akan dinaikkan pangkat oleh CEO (Allah) sebagai muttaqin.


~KREDIT TO MAJALAH SOLUSI KELUARAN 13 :)

~JOM BELI SOLUSI!!!!!!!

No Response to "Iman! You are HIRE"