Keindahan Alam Ciptaan Tuhan

SubhanAllah

product

Alhamdulillah

product

Allahuakbar

product

Nah! untuk kamu..^ - ^








Bunga.

Pernah dapat sekali.Sewaktu di matrikulasi PJ,hadiah daripada sahabat,DJ..^ - ^. Tapi bukan bunga tulip.Bunga ros merah. ^ - ^.bunga hidup tu!IBukan senang nak dapat.Senyum sampai ke telinga waktu dapat.haha..nampak sangat tak pernah dapat bunga sepanjang 22 tahun ni.

Apa kaitan yang nak diceritakan di sini??

Tengah 'down',tiba-tiba teringat bunga. Rasanya manusia ni macam bunga juga. Ada waktunya terasa diri begitu lemah. Semua yang dibuat serba tidak menjadi. Namun,itulah hakikat kita manusia. Iman yang mudah saja turun naik. 'Kembang'nya dengan amal kebaikan yang dilakukan dan 'kuncup'nya jika amal yang semakin berkurang.



Orang mukmin yang sebenarnya,apabila ditimpa ujian,erat benar hubungannya dengan Allah. Sentiasa mencari sebab dan alasan yang kukuh untuk terus kembali 'mekar'.Tidak terus membiarkan diri berada di zon yang selesa bagi syaitan untuk menjatuhkannya.

Seperti menjaga bunga,menjaga iman agar terus berada di puncak bukanlah suatu perkara mudah. Perlu sentiasa dijirus agar dapat tumbuh dengan baik. Perlu juga dibuang 'tumbuhan-tumbuhan' liar dan serangga yang melingkari sekelilingnya. Jika semuanya dijaga dan diperhatikan dengan baik,maka jadilah orang mukmin itu sehebat dan secantik bunga matahari.
Nama pun bunga matahari. Ibarat matahari,memberi 'cahaya' di kala kegelapan.



Mahu kembali mekar.doakan!^ - ^

p/s: Untuk DJ,kalau kamu baca entri ni, ketahuilah yang im sangat teruja dapat bunga dari kamu..haha..terima kasis dj!terharu!!

No Response to "Nah! untuk kamu..^ - ^"